Verze vašeho prohlížeče není podporovaná. Stáhněte si aktuánlí verzi. http://windows.microsoft.com/cs-cz/internet-explorer/download-ie

coffee

ČLÁNKY, NÁZORY, PODKLADY KE STUDIU

SKILLS KAVÁRNA NABÍZÍ MOŽNOST OSVĚŽENÍ SE ZAJÍMAVÝMI ČLÁNKY, NÁZORY, KOMENTÁŘI ČI ODBORNÝMI STUDIEMI, KTERÉ VÁS POVZBUDÍ A NA CHVÍLI ZASTAVÍ K ZAMYŠLENÍ... JAKO DOBRÁ KÁVA.

Doba je značně hektická. Snažíme si ji usnadnit čím dál více a bojujeme o každou chvilku, kterou získáme a které chceme říkat a hlavně ji prožít jako „kvalitní čas“. Vymysleli jsme a vymýšlíme další a další nástroje, které nám toto umožní. Jednou z těchto urychlovačů a zvyšovačů výkonu je také emailová komunikace. Pokud jste si mírně, či více povzdechli, asi tušíte, kam míříme. Řeč bude jednak o tom, co nám dává, ale také, co bere.

Abychom naše úvahy nerozprostřeli příliš do šířky, zaměříme se tentokrát na emailovou vnitrofiremní (interní) komunikaci.

Podle posledních údajů v současnosti vesele narůstá počet volných pracovních míst a na nejnižší úrovni za poslední léta je i míra nezaměstnanosti. Na trhu již několik měsíců probíhá vlna oživení, jejíž součástí je i zvýšená potřeba organizací po nalezení vhodných lidí na volné pozice. Náboráři se nezastaví, výběrová řízení běží na plné obrátky a množství zbytečného času narůstá. Proč?

Nemůžete najít práci? I přestože máte dostatečné vzdělání, léta praxe a výborné reference? Už jste poslali svůj životopis do desítek společností, ale ještě vám nikdo neodpověděl? Problém může být velmi prostý. Možná jste „jen" udělali pravopisnou chybu. A touto chybou jste personalistovi poskytli velmi účinný nástroj, jak rychle zredukovat počet kandidátů.


Internet se doslova hemží různými články na téma „jak napsat životopis“, ale drtivá většina z nich se zabývá především obsahem. A proto bych se já ráda zabývala formou – dnes například tím, jak se vyvarovat chyb. Mám pro vás několik tipů: 

Slyšeli jste někdy o Jessice Coxové? Jedná se o 32letou Američanku filipínského původu. Jako dítě studovala tanec ve svém domovském městě Sierra Vista v Arizoně, později se začala věnovat korejskému bojovému umění Taekwondu a již ve 14 letech získala svůj první černý pásek. Po střední škole nastoupila na Arizonskou univerzitu a promovala v oboru psychologie. Jedná se o aktivní potápěčku, řidičku auta a ve volném čase rovněž hraje na klavír. V roce 2011 se jí po tříletém výcviku splnil sen, stala se pilotkou letadla.


Jakkoliv se tato dívka jeví jako šikovná mladá dáma, na kterou mohou být její rodiče náležitě pyšní, nejspíše čekáte na nějakou pointu této krátké biografie. A tím zásadním faktem, který dává předchozím informacím úplně nový význam, je, že Jessica se narodila s velice vzácnou vrozenou vadou, totiž zcela bez horních končetin. To už je úplně jiná píseň, nemyslíte?

Inspirací pro tento příspěvek mi bylo pročítání si klasického kanonického díla japonské kultury, morálního kodexu pro začínající válečníky od Tairy Šigesukeho, Bušidó – Cesta samuraje. Na první pohled se může zdát, že cca 300 let stará učebnice pro ozbrojené hrdlořezy slouží pouze jako historické svědectví. Nicméně jsem učinil jednoduchý experiment a nahradil klíčová slova z předmluvy soudobými ekvivalenty tak, aby text odpovídal jakémusi pomyslnému kodexu pro začínající obchodníky. 

Můžete si text přečíst čistě jen pro pobavení jako takovou hru se slovy, ale já bych Vám i rád ukázal, že při vhodném čtení může podobná kniha dobře posloužit jako učebnice loajality, cti a profesionality, tedy vlastností jednak bytostně vlastních současným japonským pracujícím, zároveň zcela jistě se hodících každému ambicióznímu obchodníkovi i u nás. Doporučuji přečíst nejprve původní text (červeně) a poté mou úpravu pro začínající obchodníky (modře v závorkách)

Ve středu 20. května se ve Slovanském domě v Praze konala jedna z největších akcí roku ze sféry personalistiky - konference „Síla HR aneb Čtyři stupně k úspěchu!“. Organizátorem této konference byla organizace People Management Forum. Jsem skutečně rád, že jsem se této nevšední události mohl osobně zúčastnit.

Ústředním tématem již 18. ročníku výroční HR Know How konference bylo dílo oborového guru Dava Ulricha, konkrétně čtyři role ideálního personalisty: administrativní expert, advokát zaměstnanců, agent změny a strategický partner. Vysoká úroveň konference byla již na první pohled patrná z více než 200 účastníků zastupujících největší firmy v ČR a zejména pak ze seznamu přednášejících.

Demografové ve svých analýzách operují jedním důležitým údajem, který nazývají úhrnná míra plodnosti. Poukazují tak na schopnost společnosti reprodukovat se takříkajíc z vlastních zdrojů. Tato míra uvádí průměrný počet dětí, které mají ženy v reprodukčním věku. Sledované hodnoty těchto měr totiž signalizují budoucí nerovnováhy v různých systémech, např. do škol přichází méně dětí, než na jaké množství byly budovány, snižuje se podíl ekonomicky aktivních lidí v produktivním věku, kteří přispívají do důchodového systému apod. Už dávno hodnoty této míry nedosahují úrovní, které by nevedly k rozjitřeným debatám nad příčinami tohoto stavu, a v nichž by se ihned nezmiňovaly pozapomenuté nástroje propopulační politiky. Aktualizované údaje tak budí pozornost a signalizují pro společnost významné důsledky.

Nedávno jsem viděl britsko-americký snímek Kód Enigmy, nominovaný na Oscara za nejlepší film roku. Popisuje příběh Alana Turinga, matematika a kryptoanalytika, který se významným dílem zasloužil o dekódování nacistického šifrovacího stroje Enigma, což zcela jistě přispělo k dřívějšímu ukončení 2. světové války a záchraně tisíců lidských životů.

Osobu Alana Turinga zmiňuji zcela záměrně proto, že na jeho chování lze velmi názorně demonstrovat to, čemu u nás ve Skills říkáme „OK postoj“ a co je zároveň zásadním kritériem úspěchu bez ohledu na konkrétní činnost.

Když se podíváme na poslední čísla Českého statistického úřadu, zjistíme, že již více než sedm a půl milionu obyvatel ČR je připojeno k internetu. Při podrobnějším zkoumání můžeme učinit závěr, že podskupina ekonomicky aktivních obyvatel je online v podstatě celá. Je proto otázkou, proč stále tolik Čechů podceňuje svůj virtuální obraz. Domnívat se, že naši potenciální zaměstnavatelé neučiní těch pár primitivních kroků skrz služby Google či jiných vyhledavačů a vedle standardního pracovního pohovoru si o nás nezjistí další informace, je velice naivní. Stačí si uvědomit, kolik úsilí vynakládá průměrný uchazeč o zaměstnání vyhledáváním informací o společnosti, do které se pokouší dostat, a drtivá většina HR manažerů vám potvrdí, že je to i žádoucí. Kde se pak bere ta domněnka, že se obdobný proces neděje i opačně?

Proč osobní značky podporují firemní brand?

Odhadovaná finanční hodnota nejvýznamnějších firemních značek dosahuje závratných sum. Značky těch nejznámějších firem mnohokrát představují to nejcennější aktivum, které časopis Forbes vyčísluje na miliardy dolarů. Za takovými „brandy“ stojí často nejen kvalitní a inovativní produkty, ale i marketingové aktivity namířené na podporu těchto značek. Se silnou značkou si tak zákazníci dokážou spojit určitou představu, sdělitelný příběh a výrazné emoce.

Představujeme Vám novou sekci na našich stránkách s názvem „Kavárna“. O co se vlastně jedná?
Stejně jako dobrá káva, tak i dobrý článek může povzbudit, dodat energii a sílu do dalších dnů. Při pití kávy se na chvíli pozastavíte a vychutnáváte tu krásnou vůni a chuť. V naší „kavárničce“ tomu bude podobně. Najdete zde zajímavé a motivující články, odborné studie, názory, rady a tipy a mnoho dalšího. Stačí se jen usadit a „vychutnat“ si to. A pokud budete chtít k danému tématu také něco říci, sdílet to s přáteli nebo poslat dál, na konci každého článku máte tu možnost.

 

Takže udělejte si dobrou kávu, pohodlně se posaďte v naší kavárně a přečtěte si nějaký osvěžující článek.

Již teď tu naleznete pár zajímavých článků a další budou jen přibývat. Krásné čtení